fredag 18. mars 2011

Velkommen til verden kort!!

Det var veldig stas å bli tante til min søsters jente, og som seg hør og bør måtte jeg jo lage et "Velkommen til verden kort" til veslejinta!! Første gang jeg har prøvd ut denne typen brettekort, og tutorial/mal på kortet kan du se her Sånn ble resultatet:



Etter å ha laget grunnkortet/malen brukte jeg først edgescraperen i kantene på den hvite kartongen, og deretter svertet jeg kantene med Distress Ink for å få en gammel/brent "look". Deretter har jeg skjært ut mønsterark til de forskjellige sidene i brettekortet. Det jeg har brukt er følgende:

2 stk krysset mønsterark 14,5 x 14,5 cm.
1 stk stripet mønsterark 14,5 x 14,5 cm.
1 stk stripet mønsterark 7 x 7 cm.
3 stk ensfarget rosa kartong 7 x 7 cm.

Så er det å lime de enkelte delene der de skal. Jeg har brukt både dobbeltsidig teip og 3D limputer. Tekstene jeg har brukt i kortet har jeg funnet på nettet og i en sitatbok jeg har, og skrevet direkte ut på mønsterarket/kartongen.

Jeg tok ikke bilder underveis i lagingen av kortet, men her er sluttresultatet:

"Nyfødt"

I hjørnene på mønsterarkene har jeg brukt en hjørnepuncher. Teksten er som tidligere nevnt skrevet i word og så skrevet direkte ut på mønsterarket. For å binde sammen "døren" har jeg laget hull og festet såkalte eyelets i hullene, deretter tredd silkebånd igjennom disse.

Kortet halvt åpnet: "Velkommen til verden!!"


Her har jeg pyntet med 4 rosa brads i hjørnene, samt litt annen pynt. Kartongen som "Velkommen til verden" er skrevet på er ikke tatt med i listen over da jeg ikke husker målene på denne.

Jeg vet man ikke har fylt år når man akkurat har kommet til verden, men likevel måtte jeg bare bruke dette søte clear stamp stempelet i kortet. Stempelet har jeg brukt embossingpulver på for å fremheve motivet bedre.


Mitt tantebarn har fått og vil alltid ha en spesiell plass i hjertet mitt!!!


På bildet over ser du godt  i kantene på den hvite kartongen at jeg har brukt edgescraperen og distress ink for å få en litt gammel/brent "look".

Kortet helt utbrettet:


På øverste del har jeg det første bildet jeg fikk av tantegullet mitt, men viser ikke bildet etter mors ønske:) I kantene på kartongen rundt bildet har jeg brukt Trumpet Flower hjørnepunch.


I kantene brukt fotohjørner. På kartongen i midten brukt en hjerte-border punch.

Gratulerer min søster og hennes samboer som foreldre til verdens nydeligste jinte!!!!!


- Marit-


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig om du vil legge igjen noen ord :)