fredag 24. juni 2011

Barnevognkort!!

Barnevognkort, denne gangen til en gutt!!:)


En kollega av meg skulle bli "gammeltante" og lurte på om jeg ville lage et barnevognkort som velkommen til verden gave. Elsker å lage barnevogn kort, så jeg sa jo JA!! :)
Jeg har også laget flere barnevognkort denne våren, som det kommer bilder av etterhvert:) og fått bestilling på flere til også:)


Tutorial på barnevognen kan du se her: Barnevognkort tutorial.



Denne gangen husket jeg ikke å ta bilder underveis før jeg var veldig godt i gang. Jeg har laget noen andre barnevogn kort for en annen kollega som jeg legger ut senere, og der har jeg flere underveis bilder:)

På bildet ovenfor er barnevogna nesten ferdig, selve vogna er satt sammen og kalesjen festet på. Neste steg er å lage bunnen i senga.


Her ser du bunnen i senga, som jeg på bildet nedenfor har lagt på plass i vogna:




Mer nærbilde av kalersjen på vogna. Kalersjen går an å ta opp og ned:)


Kalersjen er festet med en bling bling brads gjennom veggen i vognen.


Vogn og kort:)


Dyna i barnevogna er selve kortet:)



Utenpå pyntet med litt hjerteblonder. Øverst brukt en fin hjerteutstanser-bord. Og selvsagt enda mer bling bling brads:)



Inni kortet! Diktet har jeg funnet på internett, veldig fine ord til en baby som har kommet til verden synes jeg:)
På siden til venstre hadde jeg blank kartong som min kollega kunne skrive en personlig hilsen selv.


Baksiden av kortet. Et håndlaget av stempel, og for å reklamere litt for meg selv skrev jeg på blogg adressen min:)



Barnevognen helt ferdig pyntet og med kort oppi:)


Utrolig hvor dekorativt et enkelt rutete mønsterark kan være:) Og med litt hjerteblonder og blomster blir det søtt og fint:)



Håndtaket på barnevogna er rett og slett et avkappet grillspyd! Som jeg har pyntet med blomster.



Nydelige blå blomster med litt blått glitterlim på for å få den lille ekstra "looken".


Jeg elsker å lage barnevogn kort! og dette kortet er ikke vanskelig å lage. Følger du oppskriften så er det som å bake en kake:)

Håper du syntes kortet var fint og kanskje ble inspirert!?:)

- Marit-





2 kommentarer:

  1. Barnevognene dine er så utrolig søte! :) kanskje jeg skal begi meg ut på et sånt en gang! :) Er jo en hel gave i seg selv å få ett sånt kort!! Marthe :)

    SvarSlett
  2. Tusen takk for det!:) Ja, de er ikke vanskelige å lage. Bare følge oppskrift:) Litt vanskelig første gangen, men så er det lett:) Ja, er jo en liten gave, og morsomme å gi bort:)

    SvarSlett

Hyggelig om du vil legge igjen noen ord :)