tirsdag 28. juni 2011

Bryllupskort!

Bryllupskort til kollega som giftet seg!

Jeg har aldri prøvd meg på å lage bryllupskort før, så når en kollega av meg skulle gifte seg fikk jeg sjansen!! Å lage bryllupskort var veldig gøy!:) Litt annerledes enn andre kort jeg har lagd tidligere:) Men jeg synes det ble kjempefint til å være mitt første bryllupskort!!!



Jeg har ingen tutorial på dette kortet. Har laget det med inspirasjon fra diverse kort jeg har sett på nettet, og ut fra dette på en måte laget mitt eget bryllupskort. Kartongen og mønsterarkene jeg har brukt på dette kortet er av litt finere og dyrere type. Måtte jo det siden det var bryllup!!:)

Lagde kortet som et slags brettekort med tre sider. Med plass til et fint dikt, gratulasjoner og gode ord!



Jeg synes at all mønsterark jeg har brukt i kortet bare er helt nydelige!!



"Wedding" mønsterark. De fleste mønsterarkene og kartongene er kjøpt på Drømmehjørnet på Skarnes. Storhandler hver gang jeg er og besøker min søster på Skarnes:) Kan da igjen få plotte inn at jeg virkelig savner en hobbybutikk på Lillehammer!!Hjelper ikke om det er en både på Gjøvik og Hamar:) Tror faktisk en hobby butikk generelt ville gjort det meget bra på strandtorget her på Lillehammer, men det er en annen sak!:)



For å knyte sammen kortet har jeg brukt et fint hvitt bånd som er festet under mønsterarket på fram og bakside.








"Så blir de stående disse tre: Tro, håp og kjærlighet. Men størst blant dem er Kjærligheten"



Har i kantene brukt en veldig fin hjerteborderpunch som jeg har:) Utrolig hvor mye så lite kan pynte opp!



"Hjertelig til lykke med dagen!!"


Pyntet med en veldig fin blomst, som egentlig er ment som bord dekor. Men hva kan man ikke bruke på kort!?:)


Disse fine hjertene er kjøpt på Gjølberg på Dokka. Nydelige!!




"Tro, håp og kjærlighet"



Fin perlepynt, som er kjøpt på Drømmehjørnet, Skarnes.



Fremsiden på kortet. Stempelmotivet er et clear stamp som er kjøpt på Gjølberg, Dokka. Søtt brudepar synes jeg!



Stempelmotivet har jeg tusjet med Promarker tusjer. Jeg syntes det var litt vanskelig å få farge på brudekjolen, så valgte å kun bruke Blender tusjen litt, for så å bruke glitterlim på strekene i kjolen. Det ble kjempefint!



Denne blomsterpynten ble også kjøpt på Drømmehjørnet.



"Til brudeparet" I kantene på denne tagen ser man tydelig jeg har brukt Distress Ink for å få en litt brent eller gammel "look". Har også brukt dette i kanten på den hvite kartongen ellers på kortet.



Blomsterpynt hører alltid med!:)



På baksiden av kortet. Mønsterarket som er brukt her er det samme som på fremsiden av kortet. Når man tar på arket føles det nesten ut som et veldig tynt stoff. Føles litt eksklusivt ut!!:)



Den hvit blonde lappen er ferdig kjøpt. Stemplet kun på mitt håndlaget av stempel.



Og til slutt igjen; det ferdige kortet:

Jeg er veldig fornøyd med kortet og håper jeg får muligheten til å lage flere bryllupskort i fremtiden!!!

Håper brudeparet hadde en kjempefin bryllupsdag!!!

- Marit-




4 kommentarer:

  1. Kortet var helt nydelig, Marit! Så flink du er :)

    SvarSlett
  2. tusen takk for det!så koselig:)

    SvarSlett
  3. Hei. Det var et fint kort. Hvor har du kjøpt hjerteborderpunch som du brukte?

    SvarSlett
  4. Hei! Takk for det 😊 vettu, der husker jeg rett og slett ikke. Tror det er en punch jeg en gang i tida kjøpte på nille.

    SvarSlett

Hyggelig om du vil legge igjen noen ord :)