torsdag 23. juni 2011

Bursdagskort til mamman min!:)

På`n igjen med blogging!!

Nå er det lenge siden jeg har fått blogget og lagt ut noe av mine kort kreasjoner!
Har i det siste laget så mye kort at det nesten har vært nok en stund:) Men i ettertid er jeg veldig fornøyd med alt jeg har laget og er nok på langt nær lei hobbyen!!! Idag "serverer" jeg bursdagskort som min mamma fikk da hun fylte år i april:

Siden mamma hadde bursdag i påsken, måtte det blir bursdagskort/påskekort, og gult sto i sentrum:)


Som vanlig må jeg jo vise frem hva utgangspunktet mitt er. Utrolig hva man kan få ut av et par kartong og mønsterark og litt pyntestæsj!:) Jeg har laget denne typen brettekort før, og tutorial kan du se her.


Mange ganger når jeg viser frem kortene mine får jeg ofte kommentar på kantene på kartongen; "Har du brent kanten??". Jeg blir like glad hver gang, for det er jo meningen at det skal se sånn ut:) Men nei kantene er ikke brent:) Aller først bruker jeg edgescraper for å rufse kantene litt, som på bildet ovenfor.


Her ser du at jeg har brukt edgescraperen rundt hele kortet.


Deretter bruker jeg Distress Ink i kantene. Her bruker jeg en sminkepad for å påføre blekket.



Det ferdige kortet til Mamma`n min :)



Pyntet med fine blomster og blonder.


Påskekylling:) Mønsterarket med påskekyllingen er faktisk baksiden av  det stripete mønsterarket du ser under.


På baksiden mer påskekyllinger og påskeliljer:)
Laget en liten lomme med en hyggelig hilsen:


"Vi kan ikke gjøre store ting- ...


... men små ting med stor kjærlighet!!"


Brukt stempelet Tilda with many hearts, som selvsagt måtte få gul påskekjole:)



Pyntet med gul blomst og har brukt en hjerteutstanser:)



Tilda with many hearts , nydelig stempel!!


Inni kortet :)



Jeg skal prøve å få lagt ut flere kort de nærmeste dagene!Jeg har laget masse kort denne våren, deriblant konfirmasjonskort til både gutt og jente, flere barnevognkort, bryllypskort, dåpsvugge og dåpsbordkort!!

Så håper du fortsetter å kikke innom bloggen min:)

- Marit-



2 kommentarer:

  1. Må kommentere her også jeg!! Du er utrolig flink :) Tror jeg skal lage et brettekort til kjæresten som har bursdag snart!!

    Ragnhild

    SvarSlett
  2. Gjør det!! :) Er garantert et kort som han aldri kaster! Forresten, har ikke så mange følgere, så veldig koselig at du ville følge bloggen min:)

    SvarSlett

Hyggelig om du vil legge igjen noen ord :)