tirsdag 23. august 2011

Bursdagskort med ny bretteteknikk!!

Jeg vier nok en kveld til scrapping og blogging!!!

Ikveld har jeg nettopp blitt ferdig med nok et barnevogn kort, og skal starte på et nytt bursdagskort!! Denne gangen til min bestemor :) Mens jeg lager det kortet, kan dere få se et annet kort jeg lagde i sommer.
Bursdagskort til en kamerat av samboeren min!!

 
Det er første gang jeg har prøvd å lage et slik kort!Tutorial får jeg komme med senere, kortet jeg skal lage ikveld skal være av samme type, så kanskje jeg får tatt bilder til en tutorial da:) Imens får dere bare se på bildene jeg har av dette kortet!


Stempel fra Magnolia. Tusjet med Promarker. Grunnkortet er en hvit kartong.
Har så brukt to forskjellige mønsterark i blåtoner.


Det ene mønsterarket er blårutete som du ser her. Åpne/lukke mekanismen er et matchende rutete bånd.


Litt pynt på man ha:)


I kantene har jeg brukt et ny puncher jeg har kjøpt meg og lagt elsk på:) Den kjøpte jeg hos Papirpikene. De har butikk på Gjøvik, men nå også nettbutikk som du kan se her: www.papirpikene.no , de har også en blogg som du kan se her: www.papirpikene.blogspot.com. Kjempekoselig butikk og betjening!!


Jeg får forklart nærmere i tutorialen, men etter kortet er sammenbrettet, legger jeg et slags "bånd" av kartong rundt som knyttes sammen med dette båndet. Dette gjør at kortet holder seg sammenbrettet:)


Her ser du hvor stilig det blir med min nye Martha Stewart edge puncher!!!


På vei til å brette ut kortet .... og....


..... tadaaaaa!! Stilig!? Det synes jeg!:)


I midten selve bursdagshilsenen. Litt vanskelig å se på bildet kanskje, men den blå kartongen du ser her er et ganske mørkt mønsterark.

Jeg elsker jo sitater på mine kort. Her brukte jeg dette:

" Livet er ikke et problem som skal løses, men et mysterium som skal leves!!"


Her ser du begge mønsterarkene jeg har brukt..


Hele kortet!


Baksiden når kortet er utbrettet!


Håndlaget spesielt for deg stempelet mitt:)


Et fint kort til en bursdag!!

Nå skal jeg starte på mitt neste bursdagskort med denne bretteteknikken:)

Ønsker dere en fin kveld!!

- Marit-


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig om du vil legge igjen noen ord :)