torsdag 29. september 2011

50 års kort!!:)

50 år's dag kort!!:)

Hipp hurra!!

Denne gangen prøvde jeg meg for aller første gang på et såkalt three shutter card:)
Og er kjempefornøyd med resultatet!!



Jeg har desverre ingen tutorial på dette kortet, men skal prøve å få laget en snart!!
Har nemlig en liiiiten pause fra scrappingverden nå, før jeg snart gyver løs igjen på flere bursdagskort og julekortproduksjonen!:) ... hehe, må innrømme jeg faktisk har kjøpt inn litt julekartong!

Tilbake til dette kortet! Dette er et slags type brettekort :) Jeg har brukt en kartong på ca. 15 x 31 cm som grunnkort. Har brukt lilla som gjengangsfarge i kortet som du ser. Jeg fant også et kjempefint mønsterark i gullaktige farger som jeg har brukt, syntes det passet med litt glitter og gull på en 50 års dag!!:)



Det finnes en oppskrift på hvor man skal skjære og brette kortet for å få det slik som dette, men skal komme tilbake til det senere. Når man har fått ordnet det kutter man bare ut de deler man trenger av kartong og mønsterark, og pynter etter fantasien:)



Sett litt fra siden.



Jeg vil kalle dette fremsiden. Det ser du at det er lenger ned når det er sammenbrettet:) Her ser du mønsterarket litt bedre. Pyntet med en sommerfugl og bokstaver og tall for å markere 50 år!:)


For å gjenta det, så skriver jeg ikke så pent som dette. Bruker alltid word programmet og skriver inn tekster der, skriver dette så direkte ut på kartongen.



Synes denne var litt fin:)

"Tenk ikke på at du har blitt ett år eldre!!GAMMEL vil alltid være 20 år eldre enn det du er nå!"



Tallene og bokstavene har jeg tegnet og klipt ut via sjablonger!:)



Pyntet med blomster som er tusjet i lilla og brune toner med Promarker tusjer. Her ser du også at jeg har festet en sommerfugl i brunt som henger ned i lufta når kortet er brettet ut.





Kortet sammenbrettet!!:)

Dette kortet tok lang tid å lage, men nettopp fordi det var første gang jeg lagde det. Skal ikke se bort fra at noen julekort kommer i dette formatet!:)

- Marit-




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig om du vil legge igjen noen ord :)