fredag 24. februar 2012

Veskekort i bursdagsgave:)

Veskekort er min nye yndlingsbretteteknikk om dagen!!!

Denne gangen et veskekort i grønne farger da den som skulle få kortet liker grønt veldig godt:)

Jeg har en tutorial liggende klar snaaaart, men tutorialen er et kort som ikke er gitt bort enda, derfor må den avvente litt!Men det kommer:) Imens bilder av dette kortet:


Brukt grønn kartong som grunnkort, deretter en fiiiin blomsterkartong. All kartong er kjøpt på Unik Hobby på Hamar, som forresten er en scrapping butikk verdt et besøk!!
Deres nettside/butikk finner du også her: Unik Hobby Hamar
Noen uker siden jeg var på butikken der nå, men når jeg var der gikk jeg vel rundt i en time å kikket:)



Håndtaket på veska pyntet jeg med blomster. Blomstene er opprinnelig hvite. Tusjet med promarker. Jeg pleier å kjøpe en pakke med ganske mange hvite blomster, pakken koster vel 99 kr. Moments heter den vel og kommer fra Panduro. Har kjempelenge av en pakke og jeg kan da når de er hvite tusje de i den fargen jeg trenger:) Pynter blomstene med perler!



Også på fremsiden av vesken pyntet med diverse blomster og blader. Samt en liten tag med Gratulerer med dagen på:)



Happy bursdag!! Her ser du også kant puncheren jeg har brukt!Kjempefin:) Martha Stewart edge puncher, også kjøpt på Unik Hobby hamar. Likte butikken der veldig godt!De hadde så innmari mye av disse puncherne som jeg liker, samt MASSE fine magnolia stempler.



Sett fra siden. Brukte i sidene og også inni kortet denne fine rutete mønsterark kartongen. Fin kontrast til den andre kartongen på kortet.



På baksiden av kortet tok jeg dette søte Magnolia stempelet. Tusjet med Promarker.


Stempelet før jeg festet det på veska.



For å feste sammen vesken har jeg festet borrelås på lokket. Her har jeg åpnet lokket og er på tur til å åpne kortet.



Kortet utbrettet:) Når man lager veskekort og skal sette sammen farger så må man jo ta litt utgangspunktet i fargen på grunnkortet. Jeg har jo her grønn som grunnkort farge. Det er så fint å ha to forskjellige mønsterark. Gjerne en rutete eller prikkete, kombinert med en annen kartong med litt mønster på, som f.eks en blomsterkartong som jeg har her.



I kantene på all kartong og mønsterark har jeg brukt edge scraper + Distress Ink.



Vennskapsoppskrift:)



Her ser du undersiden av lokket bedre.



Baksiden av kortet, utbrettet.



Made by stamp!!:)

Det var mitt veskekort!!

Som sagt så kommer det snaaaart en tutorial dersom du har lyst til å prøve å lage et slik kort!

- Marit -


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig om du vil legge igjen noen ord :)