søndag 17. juni 2012

Et vårlig konfirmasjonskort til jente!


Mai og juni er vår og sommermåneder og også 

KONFIRMASJONSTID.

Har ikke lagd mange konfirmasjonskort i år, tror faktisk det kun ble dette. 
Ble et veldig enkelt, men stilfullt og fint jentekort!



Ble som sagt et veldig enkelt kort. Et dobbelt  kort med målene 15 x 15 cm sammenbrettet. 

Har brukt hvit kartong som grunnkort, denne måler da 15 x 30 cm. (Bretter denne senere i to for å få det doble kortet på 15 x 15 cm.) 

I hjørnene har jeg brukt Trumpet Flower Hjørnepunch. Målene på mønsterarkene blir da etter rammen som hjørnepunchen lager. (Husker ikke helt mine mål der).  


I kantene på den hvite grunnkartongen har jeg brukt Distress Ink. 

Her fremsiden av hele kortet. Kortet er veldig enkelt inni, men med litt mye fiks fakseri på fremsiden:)



Stempelet er fra Magnolia, Tilda With Many Hearts. Tusjet med promarker. Pyntet med blomster rundt som også er tusjet med promarker for å få de samme fargene.



Ble en veldig stilig "ramme" rundt stempelet med å bruke blomster.



Her ser du hjørnepuncheren min, samt blomstene. Tvinnet stilken på blomstene rundt et grillspyd på forhånd for å få til "korketrekker" looken. 



Det er veldig fint å pynte med diverse silkebånd og papirborder på mønsterark. Hjerteborden til venstre er et Panduro produkt, mens silkebåndet og borden til høyre er fra Europris sitt sortemang.



"Til konfirmanten". En liten hjemmelaget tag på kartong. Skrevet i word, og deretter direkte ut på kartongen. Brukt Distress Ink i kantene.



Baksiden av kortet.



Håndlaget av stempelet.



Inni kortet.  Jeg liker veldig godt denne kartongen/mønsterarket jeg har brukt her. Har også brukt den i flere andre kort. Valgte å gjøre det veldig enkelt på innsiden av kortet da kartongen gjør mye ut av seg alene. 



Har også på kantene av mønsterarket brukt Distress Ink. 



"Magi er å ha tro på deg selv. Hvis du klarer det, kan du få hva som helst til å skje".



På den ene siden i kortet lot jeg det være en blank kartong. Siden dette var et bestillingskort kunne den som kjøpte det skrive noen selvvalgte ord her.



Kortet stående. Som jeg tidligere har skrevet. Noen ganger blir jeg så fornøyd med kortene mine at jeg synes det er så synd å gi de bort til andre. Men samtidig er det veldig gøy å gi de bort og se hvor glade folk blir for et ordentlig hjemmelaget produkt med personlig preg. Det er virkelig noe annet enn et kjøpt kort.



Kortet innvendig igjen. For å feste kortet sammen har jeg denne gangen ikke brukt noe bånd av noe slag, men rett og slett borrelås. 


Håper konfirmanten som fikk dette kortet satte pris på det!!

Tar til slutt med et fin dikt til som passer til alle konfirmanter:

Her i dag
Du står her i dag som
konfirmant,
en blomst i knopp,
en uslipt diamant.
Hva fremtiden bringer er
opp til deg,
nå skal du bygge
og forme din vei.
Ukjent


Diktet fant jeg på denne bloggen. Ofte funnet fine dikt og ord på denne bloggsiden!:)

Ønsker alle en flott dag!!

Håper du fikk lyst til å lage kort til en konfirmant:)

-Marit-





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig om du vil legge igjen noen ord :)