søndag 2. desember 2012

Smakebit av juleproduksjonen 2012

Det er blitt desember og idag er det første søndag i advent!!
Mange bruker antagelig helgen til julegavehandling, ordne hjemme til advent med å sette opp adventslys og henge opp julestjernen i vinduet. 

Jeg har glemt å finne frem både adventsstaken og julestjerna, men skal nok få det opp idag!Når det gjelder adventslys tror jeg at jeg i år som i fjor går direkte på røde lys i stedet. Jeg elsker julen og vil holde på den så lenge som mulig:)

Noe av helgen har også her i huset gått til juleforberedelser.
 Deriblant årets juleproduksjon innen scrapping!
Tenkte å gi dere en liten smakebit, med noen få forberedelses bilder:)


I år har jeg tenkt å ta en liten ny vri når det gjelder juleproduksjonen. 
Jeg jobber i hjemmetjenesten og når jeg kjører rundt i hjemmetjenestebilen må jeg inniblandt ha et lite mellommåltid. Cashew nøtter er da en perfekt ting!Av en eller annen grunn begynte jeg i sommer og høst å samle på disse boksene som etterhvert ble tomme. Visste ikke helt hva jeg skulle bruke de til, men så kom en idè!Jeg hadde lyst til å pynte boksene med kartong, lage noe å ha oppi dem, også gi det bort som årets julekort!

Så på bildet ovenfor ser du da utgangspunktet mitt. Tomme cashew nøtt bokser, årets innkjøpte julekartong, men også en del restekartong fra de siste to årene. 


Julekartong med tekst!Det er så masse fin kartong, så vanskelig å velge. 


Jeg har julekartong i forskjellige farger, blått, rødt, grønt. Med tekst, nisser, stjerner, snøfnugg, dompapper :)


Juleboksen min, hvor jeg oppbevarer alle julestempler.

Så til en liten smakebit av årets idè:


Idèen var å forvandle en rosa cashew nøtt boks til en juleboks! 
Her har jeg brukt en kartong med sjerner og snømann!


Litt av rotet på bordet mitt. Viktige redskaper: skjærebrettet og distress Ink stempelputen:)


En nesten ferdig boks!Veldig enkelt og boksen blir så fin etterhvert som jeg får på litt mer dill dalleri :)


Juleboks nesten klar til å fylles opp med hva du vil!!!!

Det var en liten smakebit!

Et lite hint om hva som kanskje kommer i denne boksen:


Ønsker alle en riktig fin første søndag i advent!!

- Marit -


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig om du vil legge igjen noen ord :)