lørdag 19. oktober 2013

Bloggen min går veldig i rykk og napp!
Nå er det flere måneder siden jeg har lagt ut noe av min produksjon, så tenkte det var på tide :)

Tanken streifet meg når jeg begynte å planlegge årets juleproduksjon nå i høst, at jeg hadde jo ikke lagt ut bilder av fjorårets juleproduksjon, kun en smakebit :)

Så her kommer

Juleproduksjonen 2012.

Av en eller annen grunn begynte jeg i fjorhøst og samle på tomme cashewnøtt og valnøttbokser. Resultatet ble pyntede bokser med hjemmelaget konfekt i. NAM!!


Dette er veldig enkelt, og alt du trenger er en tom cashewnøtt boks, kartong/mønsterark og tosidigteip. Evnt andre ting til å pynte boksen med, som f.eks julestempel.


Jeg brukte faktisk mye restekartong som jeg hadde liggende på disse boksene. Pyntet boksene med kartong rundt kanten og oppå lokket. 


I kantene på kartongen har jeg brukt distress ink. 


Jeg elsker julekartong med gode "gammeldagse" nisser :)


"Julehilsen"


På alle boksene lagde jeg enten tags eller stemplet direkte på kartongen ett julestempel som jeg har. 
"De beste ønsker for JULEN og det nye året."


Snømenn og nissekartong.


Dersom man bruker en kartong som i seg selv er veldig fin, behøver man ikke stæsje opp all verden ellers.


På noen bokser, pyntet jeg også med noen utstansede hjerter.


Tilsammen lagde jeg 16 bokser, som jeg pyntet med kartong og fylte med deilig konfekt!


Jeg synes selv at idèen var veldig bra, og tror også boksene ble godt tatt imot!


Et lite bilde av julepynten for stemningens skyld.


Det er begrenset hvor mange bokser jeg kunne pynte og hvor mye konfekt jeg kunne lage, 
så lagde også noen helt enkle julekort:


Enkelt forklart, deles kortet inn i tre deler. 
Har en pappbit, som man fester tosidig teip på på begge sidene. Jeg husker ikke hvor stor denne pappbiten var, men kanskje 14 x 14 cm.

¨

Kartongen som da festes på hver side er da ca 15 x 15 cm. På ene siden hadde jeg ensfarget kartong som jeg stemplet selve julehilsenen på, mens på andre siden hadde jeg mønsterkartong. 


I mellom disse to lagene og på "enden" av pappen, mener jeg at jeg limte på papirtråd for å skjule pappen.


Resultatet ble enkle, men veldig fint julekort!!


Lagde noen i blåtoner .....


..... og noen i rød toner.


Tar med ett lite bildedryss for å  vise de forskjellige kartongene jeg brukte på baksiden:







På fremsiden av kortene pyntet jeg med God Jul og Godt Nyttår stempel, 
samt en stempelnisse og noen utstansede hjerter.

Det  var fjorårets juleproduksjon!!
Har ikke heeeelt funnet ut hva årets produksjon skal bli, tiden vil vise hva jeg finner på :)

Skal prøve å få til flere innlegg idag også.

Kortene som venter å ut på bloggen er blant annet flere barnevognkort, bursdagskort og bleiekakebarnevogn!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig om du vil legge igjen noen ord :)