søndag 20. oktober 2013

Tre forskjellige lyskort!

Hvert år har jeg egentlig hatt litt "kick" på en spesiell type kort, i år ble 
Lyskort
det O`store å lage. Her får du tre for skjellige, men samtidig veldig like kort:

Første kortet skulle være kort til 50 års jubilant:


Når jubilanten sendte ut innbydelse var det med bilde av seg selv, og jeg elsker gjenbruk, så bildet ble med tilbake på bursdagskortet.  Bildet har jeg limt på en sirkel av kartong, som igjen er limt på papirserviett. På kanten har jeg pyntet med blomster og perler.


"GRATULERER"



Inni kortet. Som hovedkort har jeg brukt rosa kartong. Har videre brukt rosamønstrete kartong som paneler, samt en rosa "bling bling" kartong.


Klipp og lim, lag på lag. Jeg er nesten der at jo flere lag kartong jo bedre ;)



Her ser du tagsen jeg har lagd, halvt dratt opp av lommen.


Brukt rosa bånd rundt lysene.

Videre til neste kort, som ble i blåtoner:


Her har jeg igjen brukt Tilda med hjerter, under henne har jeg pyntet med fjær.


Elsker dette stempelet, så det er en god gjenganger på mine kort. Å bruke fjær er noe jeg har begynt mer og mer med, siden det gir så fin effekt på kortene.


Her ser du hvordan kortet ser ut fra siden. For å lukke kortet bruker jeg også bånd.


Kortet innvendig.


På dette kortet har jeg brukt to forskjellige borderpunchere. En i kanten på selve hovedkortet og hjerteborder puncheren inni kortet.

Neste kort:




Grunnkortet i svart og pyntet med røde og hvite paneler. (Haha, apropos restekartong, de hvite panelene i dette kortet er egentlig julekartong fra flere år tilbake siden)
På fremsiden pyntet med papirserviett, Gratulerer tag og blomster. Har også brukt ett hullete bånd, som liksom skal symbolisere nettet i ett fotballmål. (For å dra fotballtemaet mer inn i kortet)


Inni kortet. Kortet kan jo faktisk minne litt om ett julekort,
 (men vi sier det er livepool tema vi), hehe...




Ja, mange like kort, men også veldig forskjellige!Blir mye bildedryss i innleggene mine, men sånn er det!
Håper uansett bildene kan være til inspirasjon. Skriver ikke så mye om hvordan jeg lager kortene, men send gjerne spørsmål på mailen min, eller kommenter i feltet under om du lurer på noe. 
Skal en eller annen gang få lagd flere tutorialer, men det er litt mer tidkrevende, så må settes av tid til det.

-Marit-



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig om du vil legge igjen noen ord :)